2013/10/17

Torsdagsfredag!

Dagen var segstartad. Bägge tjejorna vaknade innan mig idag. Kornelia pigg som en mört, och Fillan var hungrig. Själv var jag kissnödig och trött. Var börjar man?
Hursom, allt fixades med och vi skulle bege oss. Regn!! Ah meh vafan.. Aja, Kornlia får åka vagn idag då.
Och att få ner henne i vagnen är inte det lättaste. Nääääjjjj!! Ninna fäääälv!
Men efter lite mutande om att kusinen kommer i em så gick det bra. :)
Så efter 2 barn satt i vagnen och jag på något konstigt vis fått på det förbannade regnskyddet så slutade det såklart att regna.

Nu har jag ägnat ett par timmar åt det roliga nöjet städning. Bara här upp iofs. Men det räcker gott och väl. Städning.. Ja, det är ett kapitel för sig. Innan älskade jag att städa. Kändes så rogivande på något vis. Känslan att man är klar. Underbar.
Men nu? Nej. Man blir aldrig klar. Man torkar, dammar, dammsuger, moppar, plockar, sopar osv osv. Aldrig blir man klar.

Minns att för några år sedan, (4-5?) så pratade vi på jobbet om städning. Någon sa att hon städade t ex toaletterna/badrum en dag och övrigt en annan. Att hon inte hann med.
Jag städade alltid allt på en gång. Och flera ggr/vecka. Hur kunde man inte hinna? Ja, då hade jag inga barn, bodde i en hyresrätt på 69 kvadrat.
Idag? Eh.. Då får jag hyra ut barnen först om jag skulle hinna med hela huset extra allt.

Torsdagsfredag var det ja, Ingen aning om vad vi ska lyxa till det med ikväll. Kanske lite ost och kex? Eller, det får det bli imorgon tror jag.
Men något gott, inte för långdraget (ska vara klart till kl 20 när lyxfällan börjar).
Och så får det väl bli något annat gott också. Kanske ett glas vin och massa lösgodis. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar