2013/10/25

Mammatid och flyttfix.

Dagen började med att vi for in till Växjö efter frukost. Jag skulle klippa & färga håret. En av mina favoritsysslor just nu faktiskt. Innan uppskattade jag inte det, utan såg det som en självklarhet, lite som att borsta tänderna. Men nu, nu när man knappt aldrig har tid med sådant så uppskattar jag det såå mycket.
Dom där timmarna är återhämtning alltså. Hade inte bestämt mig för om jag skulle bli blond eller mörk denna gång. Har ju varit i mellanläge nu senaste gångerna. Men mörkt blev det med kopparslingor. Ja, inte tiger då utan väldigt diskret. Så nöjd! Hon kan hon. :)

Men, innan jag hamnade i frisörstolen så handlade jag halloweenkläder till barnen. Inte det lättaste att hitta för barn under 3 år. Men ja, det fick bli vad det blev. Kornelia ska vara skelett (en pyjamas) och Filippa blir en pepparkaksgubbe. Ja, det kommer bli så bra så.
Bara jag och Marcus som ska hitta något också.
Blev en snabbfika på askelyckan med Kornelia också, Marcus och Filippa var inne och helghandlade på maxi.

Efter frisörbesök så fick jag snällt gå hem till mamma och hjälpa med det sista inför morgondagen. Hann även med ett besök i nya lägenheten, kändes trevlig direkt.

Nu har vi landat hemma. Barnen somnade, och vi ska snart inta en sen middag. Och till min lycka fann jag skumtomtar i affären. Åretssmak är knäck. Vi får väl se om det är något o ha. Förra året var det vinteräpple va?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar