2013/10/21

Tandtroll och härliga ungar!

Besök hos tandhygienisten startade jag med idag. Lite små stenar i tandköttsfickorna minsann. Ja, det var väl inte helt oväntat. Saken är att jag har en viss fobi för allt vad tandläkare, tandsköterskor och tandhygienister heter. Så jag behandlas som ett barn ungefär. Eller nej, jag behandlas som ett barn som är livrädd för att gå dit.
Så nej, vi blev inte klara idag. Han fick bara göra lite. Känslan av att dom blåser in vatten och luft i munnen samtidigt som dom petar gör mig nästintill till en svettpöl i stolen. Antar att det märktes, samt att han var rädd att skada mig när jag rycker till då och då.. Eh, ja. Det är min rädsla. Tandläkare och dess anhängare. Aja, om 2 veckor är det dags igen då. Får väl se om han får göra klart den gången.
Har många historier om mina tandläkarbesök. Har rest mig och gått ut, har vägrat öppna munnen innan jag gått dit och pratat ett par ggr innan. Lugnande hjälper ej!

Resten av dagen har det ju bara regnat, så vi höll oss inne. Jag var ganska trött efter morgonens hemskheter så har tagit det ganska lugnt. Skönt att Marcus var hemma idag, trots att han var sjuk så fick han styra upp det mesta.
Galna, härliga ungar har jag iaf. Och Kornelia är inte rädd för tandläkaren ännu. Kände sig som hemma i väntrummet och tyckte att jag kunde gå in igen när jag var klar. Eh okej. Snart ska vi dit med dig du pluttan!












 
Placerat ut björnarna och älgen på stolarna. Alla ska delta.. :) Häftig hon är! Min stora, kloka lilla 2 åring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar