2013/10/09

Kafferast.

Dagen har varit effektiv. Strax innan 07 så hörde jag att Filippa började vakna. Lite jollrande hördes från tjejernas rum. Ja, det var ju bara att kliva upp och ta upp henne för att ge frukost.
När jag hade gjort henne klar så var det dags att få på mig själv lite kläder. Sedan väcka Kornelia och fixa frukost till henne. Hon fick sitta och titta på barnkanalen idag. Ja, så blir det ibland.
Passade på att borsta tänder och dra på mig mascara. Kornelia pysslade med sitt. Råkade visst vara att hitta godisskålen i skafferiet som var väl gömd under en påse majskrokar. Hum.. "Gott" Var hennes enda kommentar.

Iväg till dagis, och ut på en promenad. Förbi affären och hem igen. Ner i tvättstugan och fastnade där. Började torka av och plocka med Marcus blommor som han försöker återge livet till. Jag kastar, han räddar och försöker få dom fina. Vi får väl se hur det tar sig. OM det tar sig.

Sedan blev det snabba ryck, ner till dagis för att hämta hem Kornelia lite tidigare idag. Eller ja, redan vid kl 11.
Blev en plaskig promenad hem då det var enda sättet att få med henne hem. Hon ville INTE gå hem när jag kom. Hum, andra gråter vid lämning, hon vid hämtning.. Ehrm..
Hur som, hon fick plaska av sig under en timma och sedan var det lunch, och hopp ner i sängen. Så nu hoppas jag att dom båda sover ett par timmar så jag kan få pusta ut lite. Tvättmaskinen körs flitigt idag. Tur att vi har en stor tvättstuga!
 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar