2013/10/14

Damen kanske har läst bibeln?

Pling, plong. Dörrklockan. Kornelia hoppades på att det var tomten som kom. Vi hade precis pratat om att när tomten kommer på julafton så ska hon lämna sina nappar till honom så han kan ge dom till tomtebebisarna. Och så får hon julklappar som tack.
Men nej, det var inte tomten, det var 2 söta äldre tanter som kom för att prata om bibeln. Kanske hade damen (jag) läst den? Njae.. Det var nog ett tag sedan (Drog mig till minnes den där påbörjade konfirmationen som jag snabbt slutade upp med).
Lite prat om livet, och lycka och så givetvis ett trevligt litet blad delade dom ut. Den pratigaste tanten förklarade för mig (efter att ha frågat om damen kunde med det här med datorer) att om jag tryckte in 1, 2, 3 *räknade för sig själv* 3st v:n följt av jw.org så kunde man titta på lite barnfilmer.
Mm.. Första gången jag inte smällt igen dörren för dessa vittnen. Vem kan vara otrevlig mot 2 söta tanter på 90+ som ringer på? Inte jag. Broschyren är där den hör hemma, i papperskorgen. Och jag tror inte att Kornelia tog skada av att det inte var tomten heller.

Nu sover dom båda 2. Äntligen! Så nu ska jag bara vara.. Och fixa med tvätten då. *Böööh*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar