2013/10/03

Dagisfotografering!

Idag var Kornelia sådär extrafin. Hon hade danskjol på sig. Eller ja, hon snurrade runt som en liten balettdansös här hemma när hon fick på kjolen.
Lämnade henne vid 9 idag. Sedan en kort promenad i behagligt tempo. Handlade, hem, lekte med Filippa, matade Filippa, sedan somnade hon som en sten.
Jag gjorde ingenting. Drack inte ens kaffe. Så mycket blev det med den planerade städningen..  Jo, sängen bäddade jag. Trots att jag bestämde mig igår för att sluta bädda sängen. Men ja, jag känner mig inte lugn innan den är bäddad. Märkligt, jag vet! Men sängen och diskbänken, det är viktigt det.



Till dagis, dags för fotografering. Hon ville ju inte le direkt, men söt ändå. Hon ler inte på något kort när man "ställer upp" henne. Bara när man fångar henne i ögonblicket.
Fick till en syskonfotografering också. Det hade jag redan planerat att fråga om, så Filippa hade matchande kläder och var sådär supersöt som bara hon kan vara.
Vi får väl se hur bilderna blev. :P Spelar ingen roll, dagiskorten ska jag ha! (Pippiskadad)

Det är ju den berömda torsdagsfredagen idag, men än får vi inte pusta ut. Men ikväll, när barnen sover och vi är ensamma så blir det mys för hela slanten. Sedan däckar vi väl av trötthet efter debatt..

Imorgon blir det att åka till tippen och slänga massa saker. Har sålt lite skit, men det är mycket kvar. Så hej och hå, slänga, slänga, slänga. Vill få någon ordning i min källare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar