2013/09/26

Torsdagsfredag!

Veckans bästa dag! Ikväll blir det mumsig lasagne och lite annat gott. :) Passade på att handla på förmiddagen efter dagis. Men va kallt det är ute på morgonen. Jag hade helt klart underskattat kylan vad det gäller mig själv. Barnen klädde man på ordentligt, men man tänker att "äh, så kallt är det ju inte". Men jo, så kallt var det.
Planen var att städa här hemma idag. Men nu när Filippa sover så vill jag inte dra fram dammsugaren och väcka henne. Övrig städning är avklarad, så det är bara golven kvar sedan i em efter Kornelia kommit hem.
Skönt att ha städat ordentligt innan helgen. Även om dammsugaren åker fram titt som tätt.. Måste nog erkänna att katterna är de största bovarna i dramat. Inte barnen. Vårat hem är kattsäkrat och inte barnsäkrat typ.

Velar fram och tillbaks gällande overall till Filippa. Ska jag slå till på en pop? Hittar ingen fin och gosig till henne öht. Hade helst haft en i fleece i åkpåse i vagnen och så en skaloverall på det. Men ser inte ut att hitta exakt det jag söker. Så kanske lika bra att satsa på en ordentlig "dagisoverall" ändå.

Rött? Passar hon i rött? Vi får se hur det blir med den saken. Mormor betalar. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar