2013/09/11

Morgonstund har sång i mund.

God morgon.

Idag fick Kornelia vara hemma från dagis. Hon har varit så trött ett tag nu så det kändes som att hon behövde få sova ut. Hon är fortfarande lite förkyld och i natt låg hon och hostade stackarn.
Igår var det svårt för henne att somna, jag fick sitta bredvid och sjunga (hur hon nu kan vilja det med tanke på att jag sjunger som en kratta). Tillslut orkade jag inte sjunga mer och sa att vi får sjunga imorgon.
Filippa vaknade strax innan 8 och kom upp och åt gröt och klädde på sig för att sedan få lägga sig igen.
Kornelia vaknade och det första hon sa var "Mamma sitta" och pekade bredvid sin säng. "Sjunga". Så ja, jag hade ju lovat. Sångstund och sedan ville hon ha en flaska ersättning och så somnade hon om igen.

Nu dricker jag mitt morgonkaffe, har tänt lite ljus och har hunnit med att klä på mig och sminka mig i lugn och ro. Härligt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar