2013/09/12

En sekund närmare 30.

Jaha, snart är det dags för mig att fylla år uppenbarligen. Bara 1½ månad tills jag når den fasansfulla? åldern 30. Ja, det brukar vara då de flesta anser att det är kört, 40 är ännu värre men någonstans efter 60 så vänder det igen..

Någon fest tänker jag absolut inte ha. Finns inget att fira öht. Blir bara en lugn middag med närmsta sörjande.
Men presenter, ja det ska dom ju envisas med att köpa. Så jag har fått leta upp saker jag vill ha. Visste 2 saker sedan tidigare som jag själv tänkt investera i någon gång när jag inte har något bättre att lägga pengarna på. Men det passar ju bra att önska sig det nu då..
Smycken vill jag INTE ha.






Grytan och pepparkvarnen har jag ett behov av. Om inte annat skapar jag ett. Den översta fågeln "Sångfågeln Ruth" såg jag i fönstret utanför Växjö elektriska för några månader sedan. Sedan dess har hon funnits i mina tankar. Så henne vill jag nog ha.
Den svarta fågeln "Lunnelfågeln" är en ny upptäckt för mig. Väldigt charmig så även han finns på min önskelista.
Dalahästarna är det egentligen inget speciellt med. Helt okända och finns nog att hitta var som helst. Men tycker att dom är snygga, och förmodligen skulle jag kunna köpa en bra hylla att förvara dom på om jag bara hade dom.

Nåja. Det var det, det. Nu får vi se om jag får det jag vill ha.

Mamma tycker att jag ska önska mig något till mig i present. Innan ville jag ha en ny cykel. Men då jag tvättade av mammas gamla samt pumpade upp däcken så blev den fin och duger finfint åt mig i många år framåt.(Med tanke på att jag endast cyklar 1 dag om året, på cykelfesten). Bara lysen jag bör köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar