2013/09/23

Obefogad frustration. Jäkla viasat.

Vi satt här i soffan. Jag och Kornelia. På golvet låg Filippa och snurrade runt.. Plötsligt knackar det på dörren. Väldigt oväntat sådär vid kvart i tre. Vi sitter lite dumt till i soffan, och på bordet står ett glas med apelsinjuice.
Jag lyckas på något konstigt sätt och vis svinga upp mitt ben på bordet så juicen flyger överallt. I samma sekund vänder sig Filippa runt på mage, och Kornelia bryter ihop pga juicen.
Jag går till dörren, Filippa blir tokarg innifrån vardagsrummet, Kornelia är ledsen och springer efter.
Utanför dörren står en viasatförsäljaren. Jag försöker såklart att vara sådär lagom trevlig som man kan med juice på benet, en gråtandes Kornelia och en arg Filippa.

Han hinner inte ens säga varför han är där innan jag kastar ur mig "Nej, vi vill inte ha något med viasat, totalt ointresserade" (Sägs såklart med ett väldigt genuint leende).
Han: Okej, vad använder ni idag?
(Som om det är läge att försöka övertala mig?! Förövrigt har jag också sålt för viasat i mina unga dagar, dock över telefon).
Jag vet inte exakt hur jag ska avrunda detta på smidigast sätt, men ett "Skit i det du" och igensmälld dörr tyckte jag passade just i denna situation.

Ja, han fick ta min frustration över juice, gråtande barn och arg barn som brukar vända tillbaks av sig själv, men inte idag, inte just nu.

Förövrigt så blir det mycket juice av ca 2 cm i barnglas. Bordet, soffan, golvet, fjärrkontroll och mina byxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar