2013/09/18

Näsont och promenad till dagis.

I gårkväll blev Kornelia tokledsen. Vi gick in och hon sa att hon hade ont i näsan. Inte så konstigt tänkte vi iom att hon varit förkyld ett bra tag. Så jag antog att det sved lite. Tog fram inotyolen och smörjde henne. "Sådär, nu gör det väl inte ont mer?".
Idag såg jag till min fasa att hon hade vad jag trodde var blod i näsan. Men jag fick inte tvätta.. Antog att hon pillat/rivit. Precis innan vi skulle gå till dagis så såg jag att det rann tunt blod från hennes näsa. Nu började jag ju bli orolig. *Atchoo* Ut flög en röd sak. Shit, koagulerat blod!! Vid närmare studerande av detta "blod" insåg jag att det var en ihoprullad lite tygbit. Hum.. Röd var den också. "Jaha, det är såhär det går till på dagis"
-Kornelia.. Har du petat in detta i näsan?
-"Ja".
-På dagis??
-"Nej dagis!!"
-Nehe, när har du petat in detta då?
-"Sova, björn.."
-Ajaj, petade du in björnens "näsa" i din näsa igår när du skulle sova?
-"Aaa".

Ja, björnen är näslös, dagis är oskyldigt och Kornelia är ett barn som pillar upp saker i näsan. Det där får vi se upp med. :)

Hur som, glad var hon ändå. Och idag ville hon gå själv till dagis. Så trots att vi var ute i god tid blev vi sena, då det tar 10 minuter extra när hon ska gå själv. Det är en del hinder längst vägen. Hunden, vattenpölarna, cyklarna och så alla gräsmattor.

Docknapp för att visa storleken på tygbiten hon rullat ihop och stoppat in i näsan..



Fick på jackan är öppen pga att hon försökte smussla med sig en av sina nappar till dagis. Men napp-polisen (jag då) hittade gömman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar