2013/09/17

Det där med miljötänk.. Och så GP såklart.

Tisdagskväll, och det betyder GP!! Veckans höjdpunkt. Även om hon är fejk så kan hon omöjligt fejka sitt ofördelaktiga yttre. Och ja, det räcker att se på henne för att man ska få kalla kårar.

Tänkte även berätta lite om roligheterna i mitt liv. I söndags la jag för första gången i mitt liv upp annonser på det där superpopulära stället tradera. Inga större grejer, och inga pengar jag räknar med att tjäna. Mest för att testa. Anyway.. Idag har det minsann kommit in ett litet bud. Visserligen utropspriset, men ändock! Någon vill ha mina gamla prylar. Vilken grej!
För att fortsätta med detta med att värna om miljön så har jag firat genom att shoppa en massa nytt till Filippa. Ja, det är hon värd det lilla flickebarnet. Och på så vis gör jag andra en tjänst. Dom kan få handla begagnat av mig. Mindre gifter, lägre priser. Någon dag testar jag kanske på det där själv. :)

En sak till gällande det där med miljö. (Som förövrigt inte är något som ligger mig supernära om hjärtat om jag ska vara ärlig). Men vi (läs jag) har länge varit stolta motståndare till matavfallssorteringen. Vilket betyder att genom att vägra att skänka vårat matavfall till stadsbussarna i stan som vi får betala ett kraftigt överpris genom att åka så har vi belagts med en straffavgift. Alltså en högre kostnad för att vi INTE vill ge dom vårat avfall. Det rimliga här borde enligt mig vara att SÄNKA kostnaden för de som vill sortera matavfallet, men nej. Istället HÖJER dom för oss som inte vill/orkar/har lust att ha ett fult kärl till..
Men men, Marcus har under ett bra tag trugat och bett (den lille nissen bryr sig faktiskt om miljön, sorterar reklam, glas, batterier osv) om att vi ska ha detta kärl. Vafan! Använd varmkomposten älskling? Men nej, det blir ju fullt, och då ska det silas och donas för att användas på våra snart icke befintliga trädgårdsland. (Kan man auktionera ut osilad kompost på tradera kanske?)
Men hur som helst. Nu har vi ett kärl för matavfall, samt att vi uppgraderade till big size på det andra. Vilket betyder att jag kan göra som vanligt, och Marcus får sortera om han vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar