2013/11/21

Torsdagsfredag. :)

Trötta som in i! Marcus fick ringa mig var 5:e minut medans jag snoozade. Katten var lika trött och kollade surt på mig när jag snurrade i sängen för att nå telefonen.
Tillslut tvingade jag mig upp och på med kläderna och in till flickorna för att väcka dom och få iordning dom inför dagis.
Ja, dom var lika trötta dom. Men dom har något märkligt knep att piggna till direkt. Upp och hoppa, i med frukost, på med kläder och ut i regnet.
Hem igen, i med mer kaffe. Sista kaffet. Så det är inte förens nu ikväll jag fått i mig min dagliga dos av koffein. Och då tog jag ändå en energidryck innan.
Ja, jag orkade inte släpa mig till affären för att köpa kaffe. Jag var för trött, vädret sög och jag var frusen.

Senare i eftermiddag blev det en tripp in till grand Samarkand. Jag köpte ett par julklappar och några småsaker till paketkalendern. Gäller att passa på så det inte tar slut. Och så är det det här med planeringen.
Innan var jag verkligen ute de sista dagarna och fixade julklappar. Har alltid älskat att handla julklappar, men har velat ha den där riktiga julkänslan innan. Nu, när man är vuxen och har egna barn inser man att man måste bidra till den där julkänslan. Den måste byggas upp. Tomten är ju numera superpopulär, och jag hoppas att pepparkaksbak och allt annat småpyssel också kommer göra så att barnen får uppleva samma magi runt julen som en annan hade (har).

Ja, hur som. Kornelia åt korv med Marcus medans jag och Filippa fixade julklapparna. Möttes upp och Kornelia såg ju då en tomte och en massa julklappar. Lycklig tjej. Tråkigt att behöva vänta tills julafton innan hon får sina klappar bara. Hon pekade på några paket och sa att dom var mammas. :) Hon är inte självisk hon inte. Såklart skulle vi ta kort på tomten med.

Handlade lite inför helgen också när vi ändå var där. Passade på att köpa lite julklappsetiketter, snören och ett adventsljus, ja, ni vet det där klassiska 1-24. Har inte haft det på ett par år nu då man ändå missar. Men nu är det dags igen. :)

Imorgon blir det en runda till stan för lite småshopping till paketkalendrarna. Måste ju hinna slå in också innan 1:a advent. Ååh, vad jag längtar. Ska bli så mysigt. Ser fram emot hela december så otroligt mycket. Underbar månad. Hoppas på lite snö runt lucia också. Och första luciatåget på dagis (som jag inte själv medverkar i) ska deltas i som åskådare. Får se om hon vill vara tomte eller lucia. Måste köpa kläder till det också imorgon.
Och ja just, ska försöka att få till julkorten på tjejerna också. Och så var det det där med att hugga gran med. Fullt upp! :)

 
Kornelia och hennes tomte. Trodde inte att hon skulle koppla ihop att det också var en tomte då han inte har röda kläder på sig. Men såklart att hon fattade ändå. Tomten är tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar