2013/11/27

Lite hosta på besök.

Filippa har varit lite småsnorig ett par dagar. Kornelia har förvisso också en förkylning. Fast det har hon regelbundet nu sedan förskolan började.
Idag var jag segstartad. Tog mig några extra minuter att komma upp. Tjejerna var inte bättre dom. 2 små snarkfior låg det och sov när jag gick in till dom.
Tog ett tag för dom att sträcka på sig och vakna till. (För övrigt är det bland det gosigaste som finns men trötta nyvakna ungar).
Kornelia var lite hes och hostig. Och efter att hon varit uppe ett tag och spenderat tiden med att hosta och snörvla så tog jag det svåra beslutet att hålla henne hemma idag. Hon protesterade lite, men jag sa att "alla" var hemma idag. (Rabblade alla på dagis som jag kom på). Då var hon okej med det, la sig och somnade i soffan.
Tror jag tog rätt beslut. Ska erkänna att det är lite svårt där, ska man låta henne gå eller inte? Hon har ingen feber. Hon ville gå till dagis. Men hostig och uppenbarligen trött. Lika bra att vara hemma idag och vila sig.
Vill att dom är friska tills helgen då vi ska till Liseberg! Det ser vi fram emot. :)

Idag kommer det inte bli så mycket gjort. Pyssla om tjejerna och bara ha det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar