2013/11/20

Är det vinter nu?

För det är minsann minusgrader ute. Och Kornelia fick till sin stora glädje ha sin nya overall idag. Går även under namnet "mål".
Jag hade vinterjacka, vinterskor samt en mössa och vantar. Ja, nog är det väl lite vinter ändå? Trots att november egentligen klassas som höstmånad.

Dagens bästa går till Johanna. Tack för att du gav mig ett gott skratt och visade att det är fler än jag som kan snurra till det ibland.

Smskonversationen gick ungefär såhär.

Jag- Promenad?
Johanna- Ja visst, går i pyjamas fortfarande, när?
Jag- Typ nu snart. Är ni hemma idag?
Johanna- Ja, men vi kan vara klara snart. Ja vi är hemma! :)
Jag- Okej, hör av dig när ni börjar bli klara, är påväg till dagis med Kornelia.
Johanna- Jaha, har skansen öppet idag? (Kornelias dagis).

Jag funderar lite, ringer Johanna som får en aha-upplevelse när jag förklarar att det är onsdag idag, och att det var igår tisdag som det var stängt.
Underbart! :)

Blev en liten promenad i alla fall. Först lite handling, sedan apoteket (som för övrigt tar ett jäkla tag, trots endast en kund före).
Hemma runt 11. Hum, tiden rusade iväg idag.

Om en stund kommer Kornelia och Filippas kusiner. Hänger med och hämtar på dagis, sedan hem hit för lite bus och lek. Ska bli kul. :)

Ikväll är det möte med föräldrarådet, lång dag blir det.


 
Ska testa delicatobollen ikväll sedan. Den är nog god. :) Återkommer om saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar