2013/11/06

När mamma är sjuk..

..Rycker pappa in. Idag fick Marcus åka hem från jobbet efter lunch. Jag trodde att det skulle ge med sig, men icke. Jag och Filippa är bägge snoriga och jag har även väldigt ont i kroppen. Trodde att jag var klar förra veckan. Jaja, någon dagisbacill som angripit mig.

Även om jag klarar av att vara vaken så är man ynklig, ja ynklig så in i.. Bara tanken på att gå utanför dörren får mig att vilja gråta. Så jag stannar inne. Marcus får sköta barn och hem resten av dagen. Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon. Men ställer in mig på att han får vara hemma då med. Allt annat är en positiv överraskning.

Kornelia tycker inte alls om det här med att man har ont. Det oroar henne tydligen. Förra veckan så skyllde jag på mitt halsont så Marcus skulle få sjunga för henne. Och ja, jag ska erkänna att jag använde det även efter halsen var bättre.. Så nu tyckte hon att jag fick minsann vara bra i halsen. Och det är jag ju.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar