2013/11/08

Fredag.

Idag så startade dagen med att jag fick kaffe. Sådana dagar är de bästa. När kaffet inte bara är förberett, utan även klart.
Kornelia och Marcus åkte till simhallen. Jag och Filippa hängde hemma idag. Har inte gjort ett dugg. Bäddat sängen, lekt, sovit och bara slappat. Hunnit med att dricka kaffe vid köksbordet med en tidning också. Inte illa!

När dom kom hem från bad och handling så ville Kornelia ha sina naglar målade. Såklart pappa fixade det. Både tår och fingrar. Hon blev mycket nöjd, men tyckte att jag också skulle måla mina i samma rosa färg. Kanske nästa gång.

Ikväll är det jag som står för middagen här hemma. Blir lite 80-tal då jag kör på fläskfilé med smördeg. Kommer att använda min stekgryta, jajemen. Det är nu min mest praktiska pryl i köket.





Kornelia gör allt för att visa upp nagellacket på fötterna. Jadå, så fint så fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar