2013/11/07

Badkarslycka!

Strax efter vi flyttat in här sa Marcus att det fanns ett badkar på vinden. Inget vi brydde oss om just då.
Förra året när jag var gravid med Filippa så kom jag på att Marcus sagt något om ett badkar. Påminde honom om detta. Men nehej, det fanns då inget badkar på vinden. Okej.. Kanske hade jag helt missmint mig.
Idag vet jag inte hur det där badkaret kom på tal igen. Men hursom, Marcus gick upp på vinden. Och där, där stod det faktiskt ett badkar. Wohoo!
Problemet var att få ner det. Jag vågar mig inte upp på vinden, det är ju en otäck stege att klättra upp för.
Men svärfar ryckte ut. Så dom bar ner, satte ner det i tvättstugan i källaren. (Här uppe finns då ingen plats). Skicket var nästan nyskick. Eller ja, det såg oanvänt ut, men har väl stått där några år..
Så efter en ordentlig rengöring var det dags för premiärdopp! Kornelia, Filippa och jag. Oj vad det plaskades. Bägge älskar vatten, och jag har då inget emot ett bad heller.
Härligt, härligt. Tur vi inte gick o köpte ett nytt. Och nej, vinden är vi inte ofta på. Det kan räknas på 1 hand..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar