2013/12/06

Snöbus och adventsbak.

Vid klockan åtta imorse hördes Kornelias ljuva röst ropandes "mamma". Marcus fick kliva upp och jag låg kvar ett tag till.
Vid 9 kom Marcus in med kaffet och en Kornelia som skulle kittlas under fötterna. När jag hade masat mig upp ur sängen försvann Kornelia och Marcus ut i snön.
Jag och Filippa stannade inne och drack kaffe i lugn och ro. Sedan somnade hon och jag gjorde mig iordning utan ett barn som sliter ut allt i garderoben och ett annat som vill välja mina kläder.

Marcus åkte till Växjö, och vi stannade hemma och bakade. Kornelia "bakade" pepparkakor. Hon dekorerade ett gäng. Vissa var tydligen "sönder" så dom var tvunget att ätas upp pronto! Några blev det kvar i alla fall. :)
Blev även saffranssnurror, gick efter Leilas recept (tror dom heter saffransbullar dock). Men jag gjorde dom aningen mindre. Det skulle bli 16st, men jag fick ut 24. Och dom är ändå stora! Samt att jag snurrade på annat vis då jag tycker att det blir finast så. Man kan ju göra vanliga snäckor med om man vill.

Ute toksnöar det, Marcus är påväg hem. Han har fått inköpslista i mobilen så vi får se om det blir som det ska. :) Min fredag idag, men då jag känner mig ganska så klar i köket får det bli varmamackor ikväll.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar