2013/12/04

Onsdagshäng på golvet.

Idag var vädret sådär härligt ute. Småregn och allmänt urk. Men vi trotsade regnet och tog en promenad ändå. Om än en liten.
Nu hänger jag här på golvet med min livliga Fillifjonka. Man får passa sladdarna helatiden. Hon kryper fram, drar ut kontakterna och ungefär då hinner man fånga upp henne.
Kan ju inte blockera varenda uttag i hela huset?
Hon är ena sekunden i köket, och nästa är hon ända borta i sitt rum. Minns inte att Kornelia var så  alls. Kanske bara har förträngt? :)

Utebelysningen funkar fortfarande inte. Så Marcus gav upp och ska köpa sig en ny istället. Låter som ett klokt val tycker jag.

Ska se om jag kan hitta ett bra recept på en saffranskaka. Ska hinna baka en sådan innan söndag, lika bra att sätta fart nu då kanske.

Min lilla väderkvarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar