2013/12/27

Reflektionsbad och serverad middag.

Efter barnen var i säng tog jag och gick ner i min källare för ett reflektionsbad. Mycket nyttigt att ta sig ett sådant då och då.
Lite egentid i lugn och ro, musik, tända ljus, en öl och så bara reflektera, tänka och fundera. Blev jag något klokare då? Nej, förmodligen inte. Men ändå, reflektionsbaden är här för att stanna!

Marcus hade kökstjänst. Blev en kantarell och fläskfilégryta med ris till. Inte helt fel.
Kollade på på spåret och smälte maten. Proppmätt!

Kornelia körde ett par vändor upp och ner. Det var allt från en tröja till snorig näsa. Rätt som det var hör man Filippa tokskratta där inne. Går in och hittar Kornelia vid hennes säng. Kornelia (som den sanna storasyster hon är) skyller allt på den busiga bissen. Jojo, hon ligger ju där hon ligger liksom.
Ja, det är väl så det är med systrar som delar rum. Och lite var det väl det som var min tanke när vi flyttade ihop dom. Något jag själv inte upplevde.
Trodde dock att det skulle dröja ett par år innan det var dags.

Nu ska vi leta upp någon film och ta en kopp kaffe och bara fortsätta slappa. Underbara fredag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar