2013/12/05

Blåsigt och kallt.

Idag blåser det ute kan jag lova. Vägen till dagis var väldigt lång. Tur att suffletten på vagnen går att ändra hur man vill, fungerar bra som vindskydd.
Ikväll skulle jag egentligen gått ut och ätit med jobbet. Ja, jag har ju faktiskt ett sådant också även om det känns väldigt avlägset på alla sätt och vis.
Tyvärr blir det att vara hemma då jag brottas med huvudvärk och allmänt ont i kroppen. Så att sitta och äta julmat ikväll känns väldigt avlägset. Soffan, en kopp kaffe, filt och tända ljus känns betydligt mycket bättre. Så det blir så.
Även fått boka om en läkartid som jag hade inplanerat sedan länge. Men men, dagisbaciller är inte att leka med. Tacksam att jag slipper magsjuka i alla fall.

Nu hoppas vi på att jag piggnar till innan söndag. Och att det vill komma lite snö. Då blir det julskyltning och sedan glöggfika på Ekvägen. Skulle vara förargligt om det inte blev av. Det har blivit en tradition här hemma nu ju.
Julskyltningen kan jag missa, det gör mig inget. Marcus kan ta med Kornelia ner för att åka häst och vagn (släde förhoppningsvis) och köpa lite lotter.

Nu ska jag vila en sekund på soffan medans Filippa sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar