2013/12/25

Julafton. :)

Så. Nu har den varit här, och snart är den förbi. Igen. Men dagen har varit underbar! Började med lite sovmorgon. Till ungefär 9:30. Då slog paniken till. Men vi hann! Först var det rusning till granen för att se om morgontomten varit på besök. Givetvis hade han det.
Julklappar till alla. Följt av tomtegröt till frukost. Sedan var det bara att göra sig iordning och försöka få till en okej dukning.
Vi hann med allt. Sedan började släkten trilla in. Vi var några färre än förra året. Men ändå var vi gott om folk. Precis som det ska vara!
God mat i massor, gott fika, godis yada yada. Julklappar i drivor och glada barn och vuxnar.

Kornelia är som bekant ett litet geni. Tomten knackade på fönstret i vardagsrummet, direkt ropar ungen "Claes!!" Alltså, hon är 2 år. Hon ska inte fatta sådant.
Och när han kom in så var det "Hej tomte-Claes!" Jahopp. Nästa år får vi minsann ta in en utomstående. Tyckte ändå att tomteoutfiten vi införskaffade för 3 jular sedan borde hållit måttet.
Lilla smarta trollunge! :)

Alla blev nöjda och glada med sina julklappar, jag fick min parfym jag önskat mig och lite annat smått och gott.
Kornelia blev gladast för sin dockvagn. Filippa tyckte kartongerna var bäst, och jag gissar på att Marcus kände sig nöjd med sin iPad.

Nu har alla åkt hem, Barnen sover, Marcus pillar på sin julklapp och jag dricker julmust och kollar på ett päron till farsa.
Snart tror jag att det blir att däcka i sängen. Imorgon blir det bara familjemys för hela slanten. :)







































Mystofflor på! Så fulfina på samma gång. Men otroligt sköna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar