2014/10/10

Fredagshäng.

Idag har Kornelia varit hemma från dagis. Hon trodde förmodligen att hon skulle få samma behandling som hon fick förra veckan när hon var hemma och var sjuk. Men icke! Då jag märker av en liten Mini-me i henne så tänker jag då inte falla för de uppenbara fällorna.

Så. Efter frukost, bokläsning och bäddning av sängar så var det dags att göra sig iordning. Ta en dammtrasa och hjälpa till. Hon på de låga nivåerna där jag inte kan ta, och jag på de högre. Nej, hon var inte nöjd. Men sånt är livet.

Efter det fick hon glatt promenera med mig. Dum idé dock då det gjorde mer ont än nytta. Men för henne var det välbehövligt. Det är ju lite enklare att ta hand om henne själv ett par timmar då hon faktiskt är självgående. Men puh så skönt det var när Marcus och Filippa kom hem.

Ikväll sitter vi som vanligt i fredagssoffan. Gottar oss med julmust och lite annat smått och gott. Ett par avsnitt av suits och fötterna i Marcus knä för lite daglig fotmassage. Tur att det inte är han som är gravid, jag hade då aldrig klarat av att massera hans fötter. Hade blivit dyrt att skicka honom på fotvård var och varannan vecka.

Bilen är hos "doktorn". Ja, vi pratar enkelt barnspråk här. Lämnades igårkväll och hämtas i helgen. Sedan är svarta faran på vägarna igen. Tills vidare håller vi tillgodo med "bonnabilen". Mammas opel. Men den duger fint. Och den var ju på verkstaden precis innan våran, så bara ett smidigt bilbyte där.
Och så fick vi veta att kostnaden för bilen blir lite lägre än vad som var befarat. Låter fint det! Passar på att koppla ur airbagen också. Vågar inte riktigt bara stänga av den då det finns en liiiiten risk att den löser ut sig.

Imorgon vankas kalas. En 3-åring som ska firas, men även en 35-åring. Det ska bli trevligt. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar