2014/10/22

Det blir garanterat en oktoberbebis. :)

Jaha, kanske sista inlägget innan lillebror är här nu då. För nyss så började mitt vatten att sippra ut. Yääy! Aldrig blivit så glad över känslan av att ha kissat ner mig.

Marcus och tjejerna hann precis komma hem, Kornelia som går all-in i min födelsedagsvecka hade såklart paket med sig hem till mig för 3:e dagen i rad.
Vi hann sätta oss i soffan och så kände jag igen samma sak som hände med Fillan. "Oh oh". Ingen svuch, utan mer skvätt/rinnande. (Ursäkta äcklet).

Fillan kom och anföll mig samtidigt och jag ropade på Marcus, mina ord var ungefär. Du.. Jag tror att vattnet börjat droppa, ska bara på toa. Och ja, mycket riktigt. Han blev som förväntat skakig.

Ingen smärta ännu dock, så vi får väl se vad som händer. Ska passa på att äta nu med, korv med bröd och julmust fick Marcus åka ner o köpa. För just det är jag nu akutsugen på.

Så ikväll efter barnen somnat kommer mamma hit och vi åker in på kontroll. Måste tydligen det enligt förlossningen. Nåja, inga värkar så känner mig rätt så lugn i detta. Och räknar med att vara hemma lagom till Big brother startar ikväll. Kunna sova gott och åka in imorgon tidigast när barnen lämnats på förskolan.

Det enda som inte får hända är att han föds på fredag, fredag är ju min födelsedag. Och även om jag är okej med att dela så tror jag inte att han kommer uppskatta det. Nej, för det första är han född sent på året (vet själv hur pissigt det var), samt att han ska behöva dela födelsedagen med sin mamma!!

Dags att packa förlossnings och bb-väskan. Inte glömma något nu. :)

Nehe vi får se när jag återkommer. :) Tjoppsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar