2014/10/13

Bullbak!

Idag har det bakats på ekvägen må jag säga. Skulle egentligen bara baka frallor till soppan. Men det sattes in ett sug efter kanelbullar också. Så då fick det bli så.
Och vi vet alla vilken tid det tar med jäsning hit o dit. Men smarrigt när det är klart. Så kanelbullar (snäckor, då jag insåg att jag inte hade bullformar hemma), och så morotsfrallor. Gott, gott.

Blir nog en bulle eller 2 till kvällens BB och PH. Japp, jag är en dokusåpa-nörd.

Varit på akupunktur idag också. Smärtsamt med ack så skönt. Fick någon boost-nål i foten idag. Så idag hade jag 11 nålar i mig. Men det är det väl värt. Ja, jag har akupunkturen att tacka för att jag ens kan stå på benen.
Och nu idag är jag redo att föda barn. Eller, han får komma när han vill. Vecka 38 (37 fulla) idag. Så nu skulle han inte räknas som prematur om han kikade ut. Men vi har lite kvar att fixa med. Typ packa väskor, sätta ihop spjälsäng och tvätta alla kläderna. Får kanske ta ett ryck imorgon i tvättstugan.

Ett tips när ni bakar bullar, ja alla vet kanske inte om det. MEN använd aldrig smält smör. Utan alltid, alltid rumstempererat. Oavsett vad som står i receptet. Gäller även vid bak av lussekatter. Så nu vet ni det. Ni kan inte misslyckas.


2 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut, kanelbullar mums!

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju så gott! Tänkte att dessa räcker länge. Mm, en vecka så var dom slut. :)

    SvaraRadera