2014/10/26

Höstlek och premiärtur!

Härligt höstväder idag. Nu tog jag förvisso en sovmorgon, eller ja. Jag sov bort hela förmiddagen. Men det får man. Jag har ju sprungit marathon och blivit överkörd av en ångvält liksom.

Men sedan, efter några timmars skön sömn så tog vi oss i kragen och begav oss ut. Lillebror premiäråkte i sin nya racer. Eller ja, han åkte förvisso från BB till parkeringshuset också i fredags. Men nu blev det en riktig promenix.

Storasystrarna satt i sin vagn, och lillebror låg i sin. Utrustade med spadar och spannar begav vi oss på ut på nya äventyr. Hamnade på kullens förskola för lite lek, gungande och åk i rutschkanorna. Glada tjejer och sovande liten kille.

Efteråt begav vi oss åter hem till hemmets lugna(?!!) vrå. Åt soppa och så bakade vi kladdkakemuffins.

Lite lätt påverkade av div lyckohormoner så känner jag mig väldigt tillfreds med allt "stök" runt omkring.
Nu fick Marcus förvisso dansa med dammsugaren efter att vi 3 tjejer bakat. Men ändå, det gör inte så mycket att hela badrummet förvandlas till en vattenpöl när Kornelia badar dockan.
Eller att Filippa drar ut en hel rulle med toapapper i hela vardagsrummet. Det är inte så bökigt, tråkigt, svårt att faktiskt städa upp det där.
Det gör inget att en flaska inte är uppdiskad. Vi har 15 till. Det hinns med, Det gör inget att inte kläderna i garderoberna är sorterade efter färg, form, material osv. (Även om Filippas numera efter mitt ryck är i perfekt skick), det gör heller inget att dockornas nappflaskor ligger i soffan, på soffbordet, på golvet och i lillebrors spjälsäng. Det gör heller inget att vårat sovrum förvandlats till en stor "myshörna". Ja alltså täcken, kuddar, spjälsäng osv överallt!!
Jag känner mig väldigt harmonisk när jag sicksackar mellan pärlhalsband, spännen, vispar, dockkläder, gosedjur och böcker när jag ska förflytta mig in i köket. Det är okej liksom.

Nu spelas musik från köket, Marcus donar i källaren och jag och lillplutten gosar i soffan. Imorgon är en ny dag, ny vecka och förhoppningsvis ännu en fantastisk dag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar