2014/10/21

Bara väntan.

Pust, stånk och stön. Det är tungt, tröttsamt och otåligt. Vísst, innan söndag behöver han ju inte komma. Men rätt att gnälla har man ju.

Igår var det hektiskt. Barnmorskebesök, akupunktur och så hör och häpnas. Jag tog för första gången i mitt liv influensavaccin. Varför? Jo, av helt egoistiska anledningar. 1. Vill inte ligga med influensa under förlossningen. 2. Vill inte få influensa som nyförlöst.
Så igår tog jag sticket. Kände mig lite småsjuk inatt, men sov gott efter ett par alvedon. Idag är jag som vanligt igen.

Annars händer det inte så mycket. En evig väntan, pysslande och donande hemma. Fortfarande inte skruvat ihop spjälsängen eller packat BB-väska. Men det kommer, det gör det.
Vagnen har iaf anlänt. Det är ju alltid något. :) Nästan alla bebiskläder är även upptvättade också. Bra bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar