2014/01/15

Tulpanens dag.

Ah vilket väder det blev nu! Imorse när vi var ute och vandrade i lugn takt så var det inte minsta lilla tillstymmelse till sol. Men nu kom den fram. Klädde på mig och gick ut med min kaffekopp och ställde mig mot husväggen för att få några strålar iallafall.

Kornelia skuttade glatt till dagis idag. Jag, Filippa, Johanna och Linnea tog vår promenad och så lite handling på ICA.
Slängde i lite tvätt samt tvättade upp lite som skulle tvättas för hand. Ni vet ju hur ofta man verkligen gör sådant? Det där som ligger lite avsides som inte får tvättas i maskinen. Mm, just det. Nu är det gjort iallafall.

Några tulpaner köpte jag mig inte. Dom jag fick i måndags är fortfarande så fina så. Hugo vaktar dom stolt.
Imorse fick Frans "the cat" ett av sina många utspel och välte ner storugglan i sovrummet. Så nu får lillen klara sig själv.
Han har redan varit på den en gång så Marcus hade limmat, men nu kan jag säga att det inte gick att rädda. Det var bara att sopa ihop och slänge.
Lille, lille Frans. Alltid är det något med honom.

Igår passade jag på att få iväg ett gäng bilder för framkallning. Blev visst ganska så många.. Bör köpa lite album/böcker och få in lite bilder. Har nog över 1000 bilder hemma redan som väntar på att få lite kärlek. Jaja, en annan gång.

Hämtade ut paket idag, lite kläder till Filippa. Första gången jag handlade på Zalando. En vinter/vårjacka till riktigt fyndpris, tror jag gan under 200 för den. En gul. Så fin! Och så några tröjor.

Nehe, slappdags en liten stund nu innan det är dags att bege sig igen. Hoppas solen håller sig framme nu då.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar