2014/01/25

Lördag förmiddag.

Goddag!

Marcus jobbar och jag och tjejerna är själva. Vaknade av att Kornelia stod bredvid min säng och hade hällt ut lotion och handtvål. Härligt. Telefon och platta hade tack o lov klarat sig.

Haft lite ont av gallstenarna idag. Redan sedan jag vaknade faktiskt. Men nu känns det mycket bättre.
Efter frukost så skulle Kornelia ha sitt lördagsgodis. Så det är klart att hon fick.
Plättar till lunch, det är inte ofta jag gör plättar. Och för att förtydliga så är plättar dom små. Dom stora kallar jag pannkakor. Vet inte vad som är den korrekta benämningen egentligen.
Filippa åt nog 5st och Kornelia åt minst det dubbla. Nu sover lillpluttan och storpluttan "vilar" i soffan.

Snart kommer Marcus hem, gissningsvis vill han sova någon timma. Ska klura ut vad vi ska äta för något ikväll också. Allt jag vill äta "får" jag ju inte äta. Är även sjukt sugen på ostbågar..

Igår var jag och Kornelia uppe på grand och shoppade efterlängtat nattlinne. 3 affärer innan hon hittade vad hon sökte. Ja, bara hon är nöjd så.
Lite korv och dricka och spana ut över parkeringen var ju ett givet stopp innan det blev lite snabbhandling inne på maxi. Kan ju säga att det var fler än oss som besökte denna matbutik igår.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar