2014/11/14

Lite mer sjukdom på det då.

Man kan ju tycka att det kan räcka med motgångar och elände denna vecka. Men icke! Kornelia är sjuk. Jag har inte sovit 1 minut inatt. När Nils somnade så körde Kornelia vakenperiod. Hur pigg som helst efter sin alvedon, och jag kändes som en boxningspåse då hon låg och stampade i min rygg.
Marcus snarkade och när Kornelia blev lugn så vaknade Nils.
Strax efter kl 05:00 gav jag upp då jag återigen satt i soffan och matade Nils. Vid kl 06 klev Kornelia upp. Febrig, ont i öron, huvud och nacke.
Ersättningen var nästan slut och det var bara att inse att jag inte skulle kunna besöka affären med 3 barn idag. Så Marcus fick åka till norremark och handla, hem igen och sedan till jobbet.

Jag ringde VC för att få tid för både mig och Kornelia. Måste bli friska här hemma nu. Strax innan VC ska ringa upp så kräks hon. Rakt ut. Jahapp. Då tar vi det också. Torka, in i duschen, Filippa vaknar, upp med henne fixa i ordning henne i badrummet medans Kornelia leker som bara den i duschen.
VC ringer mitt i allt, då står tjejerna på varsin sida av duschväggen och bankar. Och det låter som &%¤&& rent ut sagt.
Men inte kunde jag gå ut och stänga dörren heller. Vi fick tid kl 14 i eftermiddag. Så nu hoppas jag att dom hittar vad som är fel på oss och cirkulerar runt här hemma. Jag har varit sjuk i 2 veckor nu. Och för 3 veckor sedan födde jag barn. Innan dess hade jag foglossningen från helvetet. Jag orkar inte mer. Vill vara pigg, att hela familjen är pigg så vi kan ge oss ut i skogen, baka, julpyssla och bara ha det lugnt och skönt.
Skulle även vilja sova en hel natt.

Så lite kuckelimuck-medicin idag hoppas vi på! Samt att dom tar lite prover så vi får veta vad det är för skräp.
Nåväl, kan må såhär i flera veckor till, bara inte lillebror blir sjuk igen.


Känner mig som världens gnälligaste, tråkigaste människa. Men så är det just nu. Riktigt tråkigt och bläigt. Vi får hoppas på att vi mår bättre imorgon. 
Ska kanske köpa en trisslott!

Om en stund kommer Marcus hem och hjälper till i detta lilla kaos. Men just nu sover 2 av 3, och den 3:e är så trött så hon sitter bredvid mig och spanar på nickjr. Bra kanal det där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar