2014/11/07

Fredag och pipande öra.

Alltså, när tusan slutar örat att susa och pipa? Är ju livrädd att det kommer vara såhär resten av livet nu ju. Läser man runt så är det vanligt att det håller på såhär i upp till en månad. En månad?! Jag orkar inte. Jag hör knappt, och när man väl ska sova så brusar och piper det bara. Böh.

Ikväll åt vi pepparkakor, drack julmust och kollade på Frost. När pepparkakorna och julmusten var slut så tyckte Kornelia att hon likaväl kunde gå och sova. Ja, varför sitta uppe och kolla på tramisgt disneyskit när det ändå inte finns något gott kvar att smaska på?

Filippa låg redan och sov, stackarn. Hon fick inte vara med. Får kompensera henne i att köpa något till henne istället. Imorgon hoppas jag på ett besök i staden. Behöver handla hem grejer så jag kan fixa deras paketkalendrar. Alltså själva kalendern. Det blir simpelt. Men dom ska få nya i år.
Förmodligen stannar vi till hos mormor en runda också. Hon är ju gräsänka i 2 veckor.

Nu kan jag nog inte låta bli dom skumma tomtarna i skafferiet längre. På dom bara Anna, på dom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar