2014/11/03

Sådant där Novembermys.

Ja visst, MYS! Underbara äckliga ord alltså. Höstmys.. Njae. Eller vi har väl det ultimata myset här då. En moder som är sjuk, feber, hals ont och ont i kroppen (Kommer ALDRIG mera ta ett influensavaccin, det lovar jag).  En nyfödd liten guldklimp som sover från morgon till kväll. Men natten är hans tid. Så jädrans mysigt då.
En mysig liten 3-åring som är den mest bestämda lilla älskade människa som finns. Och en mysig 20 månaders som har en energi som får den mest aktiva steppdansare att förundras. Och så är det ju höst, och höstmörker, och mysiga höstiga dagar, med höstlöv, höstregn, höstslask som dras in i den mysiga hallen.
Ja fifan så mysigt allt är.

Nåja, nu ska vi icke vara bittra. Livet kunde varit värre. Det kan det alltid, så man får se det från det positiva hållet istället. Det är bara jag som är sjuk. Dom andra 4 är friska och krya. Vi har en hall att dra in allt det där slabbiga i osv osv.

Idag har vi då försökt att vila oss, Kornelia vaknade igår runt klockan 22, då var hon pigg! Ja, hon var verkligen det. Runt 01:30 somnade hon om. Puh.

Imorgon blir det dagis för tjejerna, här hemma ska jag förhoppningsvis vara bättre, annars får jag nog slå en signal till vårdcentralen.
Marcus ska få städa, och Nils, ja, han gör väl som vanligt. Sover.

Marcus är inne på maxi nu och handlar hem det som behövs för veckan. Och barnen sover. Alla 3. Jag sitter här och myser. (Skojar bara). Jag planerar julklappar. Det är trevligt. Blickar fram mot snön och hoppas att den snart kommer hit. Jag vill ha snö!
Mjölken är slut, annars hade jag fixat en kopp kaffe. Men kaffe utan mjölk? Nej tack, då väntar jag tills maken anländer hem.
Funderar på att skaffa en egen mjölkko. Förstår inte hur vi helt plötsligt konsumerar enorma mängder mjölk. Men det gör vi. Det går åt så in i bombens mycket mjölk här hemma.

Jaha, det var väl dagens gnäll och reflektioner det ja. Imorgon är vi pigga, utvilade och friska. Såklart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar