2014/11/17

God morgon!

Eller förmiddag. Här är det ungefär morgon. Klockan är halv 11, pyjamasarna är fortfarande på, frukosten är precis uppäten och det slappas i soffan.
Vid halv 10 vaknade jag av att Nils påpekade lite fint att han var tokhungrig och ville äta NU! Så, då blev det ju så. Bebisen bestämmer.
Marcus hade inte matat honom imorse innan jobbet, vilket betyder att det faktiskt var 6 timmar mellan måltiderna denna gång. Rekord! Kanske, kanske kan han inse att man inte måste äta varannan timma hela natten/morgonen? Vi kan ju alltid hoppas. :) Detta nattliga matande och gosandet är förvisso mysigt. Men ack så energikrävande.
Upplevde aldrig detta med de andra 2. Så det är en liten omställning. Ja, jag vet att bebisar är vakna hela nätter osv. Men mina brukar inte det! Ja, han är bara 3 veckor. Jo, men det har dom andra 2 också varit!
Nu hoppas jag att han tänker om och inser hur skönt det är att sova.

Lite tidningsbläddrande, och kan ju avslöja för er att årets blossa ska drickas kall och ren. Nu vet ni det.
Känns inte så "glöggigt" att dricka den kall. Men jag ska testa. Har inte köpt den själv ännu. Men flaskan är fin så absolut ska den inhandlas. Mamma hade den hemma, men blev ingen provsmakning just då.

Varför springer helgen alltid så fort förbi? Ge mig längre helg, sovande nätter, självstädande hus, snö, och en torktumlare, Det vill jag ha just nu. :)

Vem har det bäst? Morbror eller leende liten bebis? :) Gosigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar