2014/11/26

Sjukstuga och namnsdagsbarn.

Jag och Nils hann knappt hem idag. Eller jo, vi hann hem och sätta igång en maskin tvätt, städa av i köket och sätta igång kaffet. Sedan ringde telefonen.. Jaha förskolan. Hjälp! Nu har någon av tjejerna skadat sig. Men det var så mycket värre. Kornelia hade kräkts. Så iväg och hämta barnen. Bäddade ner båda tjejerna och Nils. Sedan sov tjejerna ungefär 4 timmar. Nils sov, åt och gosade.

Jag och Filippa hade även namnsdag. Likaså min mamma. Inget större firande direkt. Inte ens ett litet Grattis från maken. Nehepp, kändes ju uppskattat! Och en dag som denna hade man kanske behövt lite extra uppskattning. Typ ett grattis på namnsdagen, en parfym och så lite massage. Ni vet sådär lite lagom en pissig tråktisdag som idag.
Oh well, jag får köpa mig min egen parfym och betala för min massage och min mamma sa ju i alla fall Grattis på namnsdagen. ☺

Hoppas på friskare barn imorgon. Och att jag snart får lite mer energi. Just nu är det mesta rätt så tröttsamt faktiskt.

*gäsp* och god natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar