2014/07/05

Den ekonomiska fartdåren.

Den lilla ekonomen.

Kornelia - Mamma...
Jag - Ja hjärtat?
Kornelia - Var är pappas plånbok?
Jag - Vet inte riktigt, byrån i hallen kanske, han får väl hålla koll på den själv. :)
Kornelia - Tystnad.
Jag - Marcus, hittade du plånboken?
Marcus - ???
Jag - Kornelia, vad ska du med pappas plånbok till?
Kornelia - Ska ha pengar, stora pengar.
Jag & Marcus - Tittar på varandra.. Wtf?!
Jag - Vill du ha en veckopeng av pappa?
Kornelia - Ja!!!
Marcus -  Vill du ha den här pengen? (Visar en tia)
Kornelia - Neeeej...! Vill ha STORA pengar!!
Jag - Ge henne en tjuga.
Marcus -  Nej.. Hon ville ha enkronor..

Ja, dom är ju faktiskt större än en 10:a! :)

Fartdåren.

Kornelia -  Pappa, bilen kommer! (Vi sitter i bilen)
Marcus - Ja, det är ju bilar framför och bakom.
Kornelia - Pappaaaa!! Kör fortare! Bilen kommer.
Marcus - Jag kan inte köra fortare än såhär.
Kornelia - Fortare, fortare, fortare!!
Marcus - Men jag får inte köra fortare för polisen (lång utläggning angående den saken)
Kornelia - Foooortareeeeee pappa!!! Bilen kommer!! Bilen kommer!!
Marcus -  Okej, ska skaka av mig den.
Kornelia - Nuuu är bilen borta! :)

2 sekunder senare utspelar sig samma scenario igen. Och igen, och igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar