2013/08/22

Torsdagsfredag.

Idag är vi hemma från inskolningen. Bägge barnen hade feber igår vid läggningen. Inga andra sjukdomssymptom dock. Så jag gissar på att det var trötthetsfeber.
Kornelia sitter bredvid mig i soffan och kollar på sina favoriter på barnkanalen. Pappa-kanin och den lilla-bruna-barnharen. Hon påpekar tydligt att det inte är en mus med i programmet, det är en "åtta". Ja, råtta alltså. Jag tänker fortsätta hävda att det är en skogsmus. Jag tror hon kommer vinna denna debatt..
Hon verkar pigg idag, en smula trött bara. Men vem är inte det? Får ta febern om en stund. Hon gillar inte riktigt att ta febern nämligen..



Torsdag idag. Betyder att Marcus jobbar sista dagen för denna veckan. Så därav rubriken. Det blir lite fredagskänsla över det.
Ska se vad vi kan hitta på för gott att äta ikväll. Jag är väldigt sugen på tacos. Det har vi inte ätit på mycket, mycket länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar