2013/08/14

Lekplatsfika med lek o skoj.

Jag har svårt att förstå hur det har gått så snabbt. Hon är drygt 2 år och idag var det dagisstart. Ja, det kommer ta ett tag för mig att smälta. Kommer nog älta detta ett tag. Det känns toppen att hon börjat, men som sagt, var tusan tog tiden vägen?

Som man tydligt kunde se i förra inlägget så hade det börjat växafritt mellan plattorna. Nästan så man kunde kört med gräsklipparen. Så utrustade med skruvmejslar, handskar och spannar gav vi oss på maskrosor, mossa och annat grönt.
Fick glada tillrop, och förstående blickar av folk som gick förbi. Det där med ogräs mellan plattorna är nog ett av de minst populära trädgårdssysslorna. Kanske därför så många har grus eller asfalt?

Ikväll lockade affären, ja jag behövde snus och tyckte att det var en god idé för hela familjen att bege sig ner till vår lokala ICA-affär. Givetvis följdes min idé av en ny och det slutade med att vi handlade på oss fika och frukt för att bege oss till närliggande lekplats. Snurregubben. Alla i rottne vet precis vart snurregubben ligger. Och man kan minnas illamåendet av den frenetiska snurrandet på gubben än idag. Och det var nog närmare 20 år sedan jag snurrade på den.
Marcus och Kornelia fick idag testa på det.

Nu sover tjejerna. (Nästan) och för oss vankas kaffe och falling skies. Imorgon är dag 2 i inskolningsprocessen. Det ser vi fram emot. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar