2013/08/27

Att stå på egna ben.

Imorgon gäller det. Dags för min lilla, lilla bebis Kornelia att vara själv på dagis. Hela 5 timmar utan mamma eller pappa.
Har tvekat lite fram och tillbaks angående en massa när det gäller just att börja dagis.

The story..
Tänkt var att i januari i år skulle hon börja dagis. Men då blev vi med lillasyster och jag ville inte lämna henne på dagis medans vi var hemma med lillasyster. Ville att hon skulle vara precis lika delaktig i allt. Det var ju HON som blev storasyster.
Hur som, vi sökte i juni till henne. Räknade med att det skulle ta 6 månader innan hon fick en plats. Minst. Vilket vi var helt okej med, då vi verkligen älskar att hänga med henne. Coolare unge får man leta efter. Hon är verkligen störtkul.
Så smart, charmig, rolig, snäll, duktig.. Ja allt! Mönsterunge (som alla föräldrar anser sina barn vara såklart).
Men så en dag låg det där i brevlådan.. Ett erbjudande om förskoleplats redan till augusti. *Hjälp*.
Men ja, vi tackade som bekant ja. Och nu är inskolningsperioden över och det är dags för min lilla trollunge att lämna boet. Att på egenhand utveckla och skapa nya relationer och bekantskaper.
Det känns såklart helt rätt, vet att hon kommer att hur kul som helst. Det är inte henne jag oroar mig för. Det är ju för MIG!!

Jaja, nog om det. Imorgon gäller det. Ingen tvekan. Kram, mamma kommer sen, hejdå! Och så ett glatt tonfall och ett leende. Inombords kommer det nog inte vara lika glatt. ;/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar