2014/03/15

Lördagsdoningar.

Idag vaknade vi runt 8 här hemma. Tjejfrukost som bestod av kaffe för min del, och smörgåsar med vatten till barnen. Ja, Filippa får förvisso alltid vatten till allt. Men Kornelia brukar vilja ha mjölk. Men nej, idag ville hon ha vatten.

När Filippa sov så tog jag och Kornelia en dusch. Fixade iordning lite och sedan kom Marcus hem från jobbet.
Strax efter kom mormor och sedan Claes. Våffelfika och lite lek ute på baksidan innan vi var frusna och gav upp.
Farfar kom och plingade på 2 minuter efter vi kommit in. Så lite farfarbesök blev det också.

Nu har jag precis lagt barnen och Marcus är och köper lite mat till oss som vi ska mumsa i oss ikväll. Ska se om vi kan hitta någon bra film. Annars får det bli lite ps3 eller wii. Det var lääängesedan! Men ack så skoj att spela bort några timmar då och då.
Hoppas aldrig att jag blir "för gammal" för tv-spel. :)











Och ja, det är jag och Marcus som är gatukonstnärerna. Vi erkänner. Kornelia tröttnade då det gick sådär att rita i vattenpölarna.. Men vi klottrade glatt vidare. Så går ni en skön söndagspromenix bakom oss så ser ni konstverken. Passa gärna på att hoppa lite hage också. :) Det gjorde mormor. Hon hade den rätta knycken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar