2014/03/14

Ljuva Fredag.

När vi inte är pigga här hemma så blir det glest mellan inläggen. Ska försöka ta tag i det. När jag orkar..

Idag har vi trotsat tröttheten och tagit tag i vårat hem. Eller ja, tjejerna var inte till så mycket hjälp. Filippa är småförtjust i sladdar. Så att dammsuga här hemma idag var en utmaning. Ibland 30 sekunder, ibland 2 minuter innan sladden rycktes ur.
Satte Kornelia att vakta sladden. Vilket resulterade i att Filippa drog ur och Kornelia satte tillbaks den. Eller njae. Dom samarbetade nog emot mig. Ingen av dom gillar ljudet av dammsugaren. Men efter en bra stund blev det klart. Resten är lättare. Vattnet häller dom inte ut och dom plockar inte fram varenda leksak direkt när jag plockat undan heller. Kornelia är faktiskt väldigt duktig på att plocka undan i lekrummet. Kan bero på att jag hintat om att dammsugaren älskar leksaker och böcker som ligger på golvet.. Förlåt Kornelia. Jag ljög. Skulle inte få plats med så många leksaker i den där dammsugaren...

Idag är det i alla fall fredag. Och fredagar är lite sådär magiska. Även om jag gissar på att det blir fredagsmys i mjukisbrallor, oborstat hår och fötterna i soffan så är det härligt med fredag. Tyvärr jobbar Marcus imorgon, så min sovmorgon uteblir. Hade varit välbehövligt annars. Men men, det finns ju en söndag också.

Nu blir det en kopp kaffe uppkrupen i soffan med Kornelia. Filippa tar sig en tupplur som just nu pågått i 2 timmar. Hon sover nog 1 timma till. :)

Ha en underbar fredag. Och ja just! Jag har ett litet problem. Frukost. Inte till barnen, men till mig. Jag avskyr frukost. Kan inte äta något på ett par timmar efter att jag vaknat. Så nu ska jag börja tvinga i mig något annat än bara 3 koppar kaffe på morgonen. Men vad tusan ska man äta som är gott?

Ägg, bacon, mycket frukt & grönt går bort pga gallan. Så även pannkakor (som innehåller mycket ägg). Och smoothies varje morgon varken pallar jag med att göra eller äta 7 dagar/veckan.

Tips mottages tacksamt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar