2014/12/27

Vanliga efter-julen-lördag.

Ja, då var det stora julfirandet över för denna gång. Och julen har varit precis sådär bra som man kunnat önska. Nästan i alla fall. Ett par undantag dock. Och däri räknar jag avsaknaden av snö som vi idag kunde se hade anlänt såhär efter jul. Nej, julen varar inte fram till påska eller fasta.

Julafton spenderades här hemma. God mat, fina julklappar, inte allt för stressigt bara allmänt trevligt! :)

Juldagen var vilodag, och gårdagen var vi hemma hos min mamma för lite firande med barnens ena kusin, för att sedan fortsätta hemma hos en av mina mostrar, som förvisso var hos oss på julafton, men igår var vi hos henne och träffade ett par av mina kusiner bland annat. Supermysigt. :) Kul att träffa några av kusinerna. Det gör man inte för ofta.

Idag är vi alla hyffsat trötta. Jag har sovit och suttit i soffan med en hostande Kornelia, Nils sover, Fillan sover hon också just nu och Marcus tvättar och handlar.
Idag blir det tacos, nu är det slut med julmat kan jag lova. Ikväll byter vi ut julgodis och chokladkartonger mot fruktsallad och chips.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar