2014/02/21

Till och med jag!

Sitter i soffan och kollar på hockeyn. Bara för att jag kan liksom. Intresserad? Inte det minsta. Kornelia har nog ärvt sitt ointresse från mig. Hon sitter och kollar på sig själv på iPaden.

Min operation blev inställd i måndags. Så nu får vi se när det blir av. Skönt att slippa ha ont efter operationen såklart. Slippa hela uppblåsningsdelen och sövningen. Men ändå, hade varit så skönt att få det avklarat så man kan leva som vanligt. Och när man var taggad till tusen. Men hey.. Vad gör det om 100 år?

I veckan har Kornelia varit på dagis i alla fall. Idag har vi bakat sockerkaka som för första gången i mitt liv inte blev döbakt. Men gott är det inte ändå. Men tvungna att sysselsätta oss med något.
Blev ett par plåtar med ingefärsflarn också.

Imorgon ska bakandet inför den lilla blivande 1 åringens kalas dra igång. Blir ett traditionellt tant-kalas med 7 sorters kakor och tårta. Någon form av mat ska det också bjudas på.
Inser precis att jag har en massa jobb framför mig. Jaja, det går alltid att beställa det man inte hinner/orkar med.

Åter till kaffe, hockey och en självupptagen dotter. Den minsta sover. Puhu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar