2014/02/08

Hemmamys med sjuka barn.

Natten till fredag så vaknade Kornelia. Jahopp, feber, hosta och snorig. Gårdagen spenderades med att ge nässpray, hostmedicin, torka näsor och fylla på med alvedon och vatten. Bägge 2 har blivit sjuka.

Framåt kvällen kom mamma och Joacim ut på tacomys.  Tyvärr kan jag ju inte äta alla goda tillbehör, men ja, mätt blev man ändå. Det var längesedan vi åt tacos nu. Innan åt vi det varje fredag. Det är så sjukt gott.
Glass, godis, fika, och oststjärnor följde tätt efter.
Mamma hade med krya-på-er-presenter till barnen. Kornelia fick en "pyjamasklänning", och Filippa fick en vanlig klänning och strumpor.
När stadsborna åkt hem kollade vi ett par avsnitt av bron. Fan vilken bra serie!

Idag sov jag länge. Tyckte att jag förtjänade det. Känner mig inte helt 100 jag heller. Barnen är fortfarande dunderförkylda, men ändå ganska pigga.
Utegranen åkte ner idag. Lördagsgodis inköpt och nu är det städning som pågår. Inte av mig. Men av min kära make.

Blir en lugn eftermiddag och kväll. Förhoppningsvis är dom piggare imorgon.


Min lilla stora sjukling och hennes lördagsklubba. :) Dom kräver inte så mycket dom där små. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar