2013/07/14

En dag på ölandet. Och ormar i skogen.

Gårdagen spenderades med sol, bad, glada barn, god mat, glass men brist på kaffe. Ja, Marcus (eller jag) hade helt glömt att ta med kaffet. Allt annat kom med, till och med solstol. Men ack på kaffet. Resultatet blev att jag fick ta igen det missade kaffet under kvällen sedan. 5 koppar rakt upp och ner. Jag tror inte man inser hur viktigt det där koffeinet är.


















 
Idag har vi varit i skogen. Stötte på en orm. Enligt mig en Anaconda. Enligt Marcus en kopparödla som tydligen inte ens är en orm. Men jag vet vad jag såg. Enorma huggtänder och hela marken skakade när den ringlade fram. Urk!
 
Kantareller hittade vi i alla fall. Så dom har ätits upp ikväll. Gott, gott. :)
 
 
Lycklig tjej som fick ha sina "fövvar" på sig i skogen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar