2014/05/12

Hemmahäng med tjejerna.

Igår var vi inne hos mormor och åt middag. En liten shoppingrunda på stan utan barnen hanns också med. Blev löparbyxor till Marcus och solhatt & lunchboxar till tjejerna.
Vi trotsade även vädret och tog oss upp till kvarnabacken på barnensdag, Kornelia fick åka häst o vagn. Fillan fick mest sitta i sin vagn. Och så var vi och tittade på lammen. Kornelia som jag trodde var livrädd för får visade sin coola sida genom att trava rakt in bland får och lamm. Jag följde nervöst efter. Ja, visst. Får är snälla. Men dom har horn! Horn kan man stångas med. Så vem vet liksom? Vi överlevde i alla fall.

Idag har vi inte varit ute öht. Regnet har varit på besök med täta mellanrum, och Filippa har varit hiskeligt trött. Vi hade ett uppehåll på 2 dagar med hennes allergimedicin för att se om hon blev sämre igen eller om det höll sig bra.
Men nej, hon blev trött och magen blev dålig. Så nu går hon på den igen.
Hoppas att det bara beror på årets enorma pollenattacker och att det inte är något bestående. Jag känner ju också av skiten, fast jag egentligen inte alls är allergis. Men på senare år har det påverkat mig ändå.

Imorgon är det tisdag, veckans tråkigaste dag. Och det är åter dags för ett kärt återseende på förskolan för Kornelia. Jag och Filippa tar oss förmodligen en lååång promenad om det inte regnar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar