2014/04/19

Glad påsk!

Påskens betydelse: Påskkärring, godis, påskhare. I alla fall om man frågar Kornelia. Hon har hunnit med allt såklart.
I torsdags var det påskfest på dagis. Rottnes sötaste påskkärring flög dit i rask takt.
I fredags var det påskfirande inne hos mamma och Claes, lite kusinträff, godis, mat och slapp.
Jag passade på att skaffa mig en ny telefon också. Fick en vad jag anser vara okej deal. Tjejen i affären hade inte ens koll på att dom kunde fixa det så, och blev visst överraskad över min information. Ja, nu var det inget speciellt, utan en deal jag fick över telefon, såklart vill dom ha kunder och man blir ju alltid blåst ändå.

Idag har vädret varit helt fantastiskt! Lite lättare påskmiddag hemma, äggletande, påtande i trädgården och kaffe i solstolarna har vi hunnit med.
Helskön dag. Bara grillningen på kvällen man önskar att man hade planerat in. Får väl bli imorgon om vädret är lika fint.

Tjejerna sover, Marcus trimmar skägget (kapar av vinterpälsen) och jag moffar i mig godis. Det är ju ändå påsk, och ja enligt min smarta Kornelia innebär det godis!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar