2014/01/01

Välkommen 2014

Hej!

Nytt år, nya möjligheter. Gårdagen blev så mysig som den bara kunde bli med tanke på sjukdomar och elände. Tack och lov verkar det vända nu. Prickarna börjar plana ut och på Filippa är det knappt en enda liten synlig prick kvar.
Kornlia bör möta samma goda resultat imorgon. Fick ju byta medicin hit och dit så hon ligger 1 dag efter. Samt att hon drabbades värst.
Nu hoppas jag slippa fler prickar i mitt hem ett bra tag framöver. Nästa blir väl vattkoppor.

Bägge barnen sov sig igenom 12-slaget utan minsta antydan till att vara störda av det mindre "krig" som pågick utanför.
Jag och Marcus var ute en liten runda, men valde sedan att stå som två kufar inne och skåla i 7-up.
Runt 03 så tyckte Kornelia att det var dags att kliva upp en runda. Hon ville ha macka och gröt. Ehrm, det fick hon inte.
Som hämnd valde hon att ligga i våran säng och hålla mig vaken till 06. Jag slumrade visst till en liten stund, men blev väckt av att Kornelia knökade på sina strumpor på mina händer. Monsterdags! *Puuuh*. Sov halva dagen idag. Får hoppas att jag somnar ikväll ändå. Tror att vi alla skulle må bra av att ha ett rättvänt dygn nu.

Blev i alla fall lite utelek för barnen idag. Inga andra barn i närheten och det var nog välbehövligt att rasta av dom lite. Bort med bacillerna!
En liten kvällspromenad blev det också. Mörkt, kallt och så skönt!
Nu är Marcus ute och springer, har slappats till lite på den punkten nu ett tag. Så antar att han tyckte det var skönt att barnen somnade i godtid så han hann ut innan det är dags att kika på "Hell on wheels". Som förövrigt var en ruskigt bra serie.
Varför har jag inte kollat på den tidigare?

Nehe, nu blir det att förbereda lite kvällsmys innan han kommer hem. Sedan blir det soffa, serie, godis, kaffe och förhoppningsvis en hyffsat tidig kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar