2015/06/27

Tjejweekend!

Så var det i full gång. Årliga tjejhelgen inne hos mormor med Kornelia. Jojomensan! Nu är det tradition. Mormor och Claes befinner sig i ett soligt Italien, och jag och Kornelia sköter om ägorna. Passar fint för oss alla.

Kornelia får shoppa, äta glass, vara uppe sent, bada badkar med MYCKET skum, testa nya lekplatser och bara mysa med mig bäst hon vill.

Jag får detsamma! Samt att jag inte behöver vakna av en liten bebis om natten. :)

Filippa får enormt med uppmärksamhet och får kolla på pippi nästan huuuur mycket hon vill utan att storasyster ska kolla på prinsessor.

Nils, ja han är nog nöjd med det mesta. Så det bekommer inte honom.

Marcus, han slipper sitta uppe halva natten med mig, kan lägga sig när han vill och slipper en fru som kör slut på honom med sitt tjat. ;-)

Kizen (mormors katt), får sällskap och är således nöjd med livet.

Mormor och Claes får fräscha varor i kylskåpet tills dom kommer hem, levande blommor och grönsaker ute och lägenhetsvaktande.

Win-win. Även om jag saknar mina 2 små troll där hemma en smula. Det store trollet också för den delen.

Men ja, åter till tjejweekend. Vi åkte in igår, hade lite myskväll med spel och tidningar och pyssel.
Idag klev vi upp strax innan 09 och åt frukost och gjorde oss iordning. Promenerade ner på stan för lite shopping, främst till lillebror som växer så det knakar. Men även lite smått o gott till oss också.

Träffade på Johanna och Theo och slog följde med dom. Bockade av allt som skulle bockas av, så som glass, shopping, lek och prat. En bra dag. Avrundade med att shoppa lite mer blomster till trädgården.

Väl hemma så målades det naglar och så gick vi och åt pizza. Sedan var det såklart dags att leka i lekplatserna och så avslutades eftermiddagen med en glass utanför affären.
Ett härligt skummigt bad och ett par godnattsagor senare så har jag en liten sovande prinsessa i sovrummet, en spinnande katt på en kudde bredvid mig och sönderpratade öron. Nu blir det tystnad. Vila. Återhämtning.

Imorgon är en ny dag, och vad vi ska hitta på då får vi se! Kornelia bestämmer. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar