2015/01/19

Ut i snön!

Ja, man måste ju passa på medans snö finns. Efter att vi ätit frukost och gjort oss iordning så begav vi oss ut. Först till affären för att handla fågelmat och ett nytt tuggummi till Kornelia (hon råkade tappa sitt igår) så hade ju lovat att idag skulle vi köpa ett nytt.
Köpte fika också så vi kunde fika i lekstugan. På väg till affären var jag och Kornelia Dora. Filippa och Nils fick vara Bootz.
Vi tog oss över trollbron.. Över krokodilfloden, genom brevlådorna.. Ja vi nådde vårat mål! Tar ju sin lilla stund att ta sig till och från affären med en liten upptäckare.

Snögubbe, fika, fågelmatning och sedan gick vi in. Filippa och Nils sov i nästan 3 timmar, så då var det lugnt o skönt.

Ikväll tog jag och Kornelia pulkan och gick ut. Ficklampan fick följa med också. Det var ju mörkt. Kornelia sittandes i pulkan, och jag som en häst framför. Ett par snölyktor på framsidan fixade vi också till. Får se om dom blir nersparkade imorgon.

Nu är Marcus och Nils ute på promenad, tjejerna sover sedan 1 timma tillbaks och jag kollar farmen. Lika dåligt som vanligt, men ändå. :)

Imorgon blir det dagis för tjejerna och promenad för mig och Nils! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar